logo forum

Storczykowe "Gadu-Gadu" - rozmawiamy o storczykach

Strona główna forum | Biblioteka | Szukaj | Problemy techniczne | Zarejestruj się | Zaloguj się | Strona główna Strona główna Storczyki.pl
Storczykowe "Gadu-Gadu" | Prezentujemy kwitnienia | Gatunki botaniczne
Cattleya i pokrewne | Cataseta i pokrewne | Dendrobium - gatunki i hybrydy | Powiększamy kolekcje

Przejdź do zawartości

Powrót do listy wiadomości

Tytuł: moje doświadczenia ze storczykami

Umieść nową wiadomość
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
  • Odpowiedz z cytatem

Tytuł: moje doświadczenia ze storczykami

Nieprzeczytany post Autor: rudka Data » 13-08-2012, 21:03

witam jestem kolejnym nowicjuszem uprawy tych pięknych kwiatów, chciałabym po krótce opisać moje doświadczenia, gdy dostałam pierwszego falka, od razu zakochałam się w tych roślinach, postanowiłam założyc małą kolekcję- w grupie raźniej:) poprosiłam znajomych by na urodziny zamiast prezentów każdy przyniósł mi storczyka i tak stałam się dumną acz niedoświadczoną właścicielką kolekcji storczyków...podlewanie, nawożenie wszystko zgodnie z opisami na stronach internetowych poświęconych temu tematowi itd po przekwitnięciu kwiaty stopniowo przenosiłam do ciemniejszego chłodniejszego pokoju, i ograniczyłam podlewanie do 1/miesiac, dwa storczyki zaczęły ponownie kwitnąć ale reszta nie przetrwała takiej "próby" i falki padły, potraciły liście korzenie poschły i kwiatki wyrzuciłam, stwierdzając ze chyba przerastają moje możliwosci... dwa mam do tej pory i postanowiłam jednak się nie poddawać, nie wychładzam nie przysuszam staram sie dbać o ich kondycję...i co się dzieje...w tym roku do mieszkania obok wprowadziła się pani, a na oknie pojawiły się piękne storczyki falki multiflora, kwitną pięknie cały czas od wiosny....pomyślalam ze pojawiła się dla mnie szansa uzyskania porad z pierwszej ręki...i co się dowiaduję....storczyki kwitną na południowym oknie niczym nie osłonięte (liście trochę blade w porównaniu z moimi), podlewane są wodą z k